SOSW- 272/10/2019 Sulejów, dnia 22.11. 2019r
ZAPYTANIE OFERTOWE
ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY
ORAZ ZADAŃ Z ZAKRESU OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ
W
SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM
W SULEJOWIE
SULEJÓW 69, 27-515 TARŁÓW
postępowanie prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności – z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (na podstawie art. 4 pkt 8, Dz. U. z 2018 r. Nr poz. 1986, z późn. zm.) w trybie zapytania ofertowego na podstawie Regulaminu zamówień publicznych.
Postępowanie dotyczy zamówienia o wartości nie przekraczającej 5.000 euro netto.
I. ZAMAWIAJĄCY
1. Zamawiający: Powiat Opatowski - Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Sulejowie
Adres: Sulejów 69, 27-515 Tarłów
Dane Nabywcy: Powiat Opatowski
Adres: ul. Henryka Sienkiewicza 17, 27-500 Opatów
NIP: 863-168-47-10
Dane Odbiorcy: Specjalny Ośrodek Szkolno -Wychowawczy w Sulejowie
Adres: : Sulejów 69, 27-515 Tarłów
NIP: |
863-12-49-658 |
REGON: |
292427054 |
Telefon: |
15 8385171 |
Faks: |
15 8385171 |
e-mail: |
sulejow@op.pl |
strona internetowa |
|
BIP |
II. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Postępowanie prowadzone zgodnie z zasadą konkurencyjności – z wyłączeniem zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (na podstawie art. 4 pkt 8, Dz.U. z 2018 r. Nr poz. 1986, z późn. zm.).
III. MIEJSCE UPUBLICZNIENIA ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Strona internetowa Zamawiającego: https://soswsulejow.szkolnastrona.pl/
Oraz BIP Zamawiającego: https://soswsulejow.szkolnastrona.pl/bip/
Tablica ogłoszeń u Zamawiającego
IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
4.1. Przedmiot zamówienia:
Kody CPV:
71317100 - Usługi doradcze w zakresie kontroli i ochrony przeciwpożarowej i przeciwwybuchowej
71317200 - Usługi w zakresie ochrony zdrowia i bezpieczeństwa
71317210 - Usługi doradcze w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa
79632000 - Szkolenie pracowników
80330000 - Usługi edukacji w zakresie bezpieczeństwa
80510000 - Usługi szkolenia specjalistycznego
80550000 - Usługi szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa
Kompleksowa obsługa w zakresie:
4.2. ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE
BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY
wynikające w szczególności z przepisów:
Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2014 r. Poz.1502), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r. nr 109 poz.704, z późn. zm.),Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650, z późn.zm.). Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004 r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2004 r. nr 180 poz. 1860, z późn. zm.), obejmującej:
Zakres usług:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług:
z zakresu BHP, tj:
1) Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące dziecko piersią, młodociani, niepełnosprawni, pracownicy wykonujący pracę zmianową, w tym pracujący w nocy, oraz osoby fizyczne wykonujące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę,
2) Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń– w formie pisemnej ,
3) Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy– w formie pisemnej ,
4) Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
5) Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji zakładu pracy albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
6) Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
7) Przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy– w formie pisemnej,
8) Udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
9) Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
10) Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
11) Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
12) Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, 13) Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą, 14) Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
15) Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
16) Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
17) Współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach,
18) Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
19) Inicjowanie i rozwijanie na terenie zakładu pracy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
20) Dbałość o zaopatrzenie pracowników Zamawiającego w odzież, obuwie robocze i środki ochrony indywidualnej poprzez właściwe naliczenie ekwiwalentu pieniężnego,
4.3. ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ OBSŁUGI W ZAKRESIE ZADAŃ OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ
wynikające w szczególności z przepisów:
Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz. 719).
Zakres usług:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług z zakresu P.POŻ, tj:
Wykonywanie zadań inspektora ochrony przeciwpożarowej w SOSW w Sulejowie, a w szczególności:
1) Czuwanie nad przestrzeganiem i stosowaniem przez pracowników przepisów oraz zaleceń pracodawcy oraz organów ochrony przeciwpożarowej,
2) Tworzenie i aktualizowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego budynku,
3) Przedstawianie wniosków i projektów zarządzeń wewnętrznych mających na celu poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej w zakładzie,
4) Kontrolowanie właściwej i terminowej konserwacji sprzętu i urządzeń przeciwpożarowych,
5)Przeprowadzanie okresowych i doraźnych kontroli stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego w zakładzie pracy,
6) Nadzór nad właściwym rozmieszczeniem i utrzymaniem oznakowania ewakuacyjnego, oznakowania sprzętu przeciwpożarowego i innych znaków ostrzegawczych w obiektach i na podległym terenie,
7) Zgłaszanie pracodawcy uwag dotyczących stanu i potrzeb w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
8) Prowadzenie dokumentacji związanej z ochroną przeciwpożarową zakładu pracy,
9) Utrzymywanie kontaktu z właściwą miejscowo komendą straży pożarnej,
10) Nadzór nad właściwym magazynowaniem i przechowywaniem środków łatwopalnych,
11) Sporządzanie rocznych informacji o stanie ochrony przeciwpożarowej zakładu.
12) Przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu ochrony p.poż wraz
z prowadzeniem rejestrów w tym zakresie, sporządzanie stanowiskowych instrukcji bezpieczeństwa pożarowego i inne czynności niezbędne w tym zakresie.
13) Prowadzeniem korespondencji w sprawach ochrony ppoż, w tym z organami Państwowej Straży Pożarnej oraz analizowanie gotowych dokumentów dotyczących ochrony ppoż.
V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
5.1. Posiadanie uprawnień do świadczenia usług w zakresie BHP i P.Poż., zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5.2. Posiadanie doświadczenia w świadczeniu w/w usług – ciągłe świadczenie usług BHP i P.poż. przez okres ostatnich 5 lat.
UWAGA:
Osobiste świadczenie usług na rzecz Zamawiającego przez osobę składającą ofertę należy rozumieć dosłownie.
Oferta złożona np. przez firmę, która będzie delegować zatrudnionego w niej pracownika do wykonania w.w usług zostanie uznana za spełniającą wymagania opisane w rozdziale V. w przypadku, gdy zarówno firma, jak i wykonujący usługi pracownik spełniają warunki udziału w postępowaniu.
5.3. Do oferty należy załączyć:
1) Aktualny dokument potwierdzający dopuszczenia oferenta do obrotu prawnego w zakresie objętym zamówieniem (KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – kserokopia za zgodność z oryginałem),
2) REGON - kserokopia za zgodność z oryginałem,
3) NIP - kserokopia za zgodność z oryginałem,
4) Dokumenty potwierdzające uprawnienia osoby świadczącej usługi - kserokopia za zgodność z oryginałem,
VI. TERMIN WYKONANIA USŁUGI I WARUNKI PŁATNOŚCI:
6.1. Termin realizacji zamówienia: comiesięcznie od 09.12. 2019 r. do 31.12.2020 r.
6.2. Płatność następować będzie przelewem w ciągu 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT na wskazany rachunek bankowy.
VII. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
7.1. Oferta powinna zawierać miesięczną cenę netto, brutto, stawkę VAT , wypełniona powinna być czytelnie, trwale, bez skreśleń (maszynowo lub ręcznie).
7.2. Oferta powinna być sporządzona na druku ” Zapytanie ofertowe”(zał. Nr 1 do Zaproszenia)
7.3. Do oferty powinno być dołączone oświadczenie, że Oferent zapoznał się z treścią ogłoszenia i w pełni je akceptuje.
7.4. Oferta powinna być opatrzona pieczątką firmową Zleceniobiorcy, posiadać datę sporządzenia, zawierać adres siedziby Zleceniobiorcy, numer telefonu, numer NIP, podpisana czytelnie przez Zleceniobiorcę.
VIII. OCENA OFERT:
Zleceniodawca dokona oceny ważnych ofert komisyjnie na podstawie następujących kryteriów :
1. najniższa cena – 100%
2. Złożenie niekompletnej oferty skutkuje jej odrzuceniem.
IX. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:
9.1. Prosimy o przedstawienie propozycji cenowej w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do Zaproszenia.
9.2. Cena oferowana usługi nie może przekroczyć równowartości 5.000 euro netto.
9.3. Oferty mogą podlegać negocjacjom (w dół) w zakresie ceny.
9.4. Oferty zawierające proponowaną cenę należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem.: „Świadczenie kompleksowej obsługi w zakresie Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Sulejowie.” oraz z podaniem nazwy, adresu, telefonu, faxu Oferenta w sekretariacie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulejowie w terminie do dnia 02 grudnia 2019 r do godz. 14.00. Oferty mogą być również przesłane pocztą na adres zakładu:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Sulejowie
Sulejów 69
27-515 Tarłów
lub składane e-mailem na adres: sulejow@op.pl
Oferty złożone po terminie nie będą brać udziału w postępowaniu i zostaną zwrócone Oferentowi bez rozpatrzenia. Otwarcie ofert, oraz negocjacje z Oferentami mające na celu wybór najkorzystniejszej oferty odbędą się w dniu 02.12.2019 r. o godz. 14.00 w siedzibie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sulejowie.
Dopuszcza się prowadzenie negocjacji drogą telefoniczną (w ofercie należy podać imię i nazwisko oraz numer telefonu komórkowego osoby upoważnionej do negocjowania ceny w imieniu Oferenta).
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania bez podawania przyczyn.
Wszelkich niezbędne informacje do przygotowania oferty udzielane będą pod numerem telefonu: 15 8385171.
Z poważaniem:
Dyrektor SOSW w Sulejowie
Elżbieta Wypchło
Zalączniki:
- Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy,
- Załącznik nr 2 - Umowa o świadczenie usług z zakresu BHP i P.Poż (projekt),
- Załcznik nr 3 - Klauzula RODO
pliki do pobrania:
załącznik nr 1 - Formularz ofertowy
załącznik nr 2 - Umowa na świadczenie usług z zakresu BHP i P.Poż (projekt)